fredag 20 januari 2012

Sista-minuten-tankar

Klockan visar halv sex. Nyvaken. Nyduschad. På en tallrik framför mig ligger en torr smörgås med kaviar som tydligen ska föreställa något halvdant försök till frukost. Hjärnan går inte på det. Det smakar papp. Papp och fisk. De sista osäkra tankarna smyger sig på. Har jag packat allt? Är passet med? Jag tog väl med boken? Kaffebryggaren och spisen är avstängd? Som alltid önskar man att man varit mer noggrann i går när jag packade. Så lätt att tänka att det löser sig. Äsch. Det löser sig.
Om en knapp timme sitter jag på bussen ned på stan. Vi har skaffat chaufför som kör oss till Landvetter. Fantastiska människor som ställer upp. Liten bil. Många väskor. Kommer bli spännande.
Håll tummarna för oss. Snart är vi i Amsterdam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar