söndag 31 januari 2010

Slutet gott, allting gott.

Min bobcatsssupplevelse var en spännande upptäcksfärd! Jag lärde mig oerhört mycket om biblioteks uppgifter i förhållande till ny teknik, om arbetet som sker i andra länder och om hur biblioteks uppgifter tolkas på olika platser. Jag fick erfara hur konferenser fungerar och vad de ger. Jag lärde känna Italien och dess kultur en aning och fick se hur människor från olika länder fick god kontakt, både i professionella diskussioner och genom personligt småprat. Resan gav mig många svar, och fick mig framför allt att ställa många frågor, angående framtiden för bibliotekariers profession och den digitala klyftan. Jag tror att det är en upplevelse som kommer att finnas med som ett nyttigt bagage genom hela min karriär och jag har absolut skapat en mängd fina minnen. Här nedanför syns några bilder på saker som jag minns särskilt; det fina (men här obäddade) hotellrummet, den vackra staden, de charmiga affärerna och goda maten och (det allra viktigaste) de intressanta föreläsningarna. Jag hoppas att du som läsare har fått ut mycket av denna blogg och förstått vad Bobcatsss innburit för oss som författat den. Grazie et arrivederci!

1 kommentar:

  1. Tack för en väldigt trevlig blogg från bobcatsss - föredömligt!

    SvaraRadera