söndag 20 januari 2013

I morgon åker vi!


I morgon åker vi!

Det ska bli spännande att åka på konferensen och jag är tacksam för att jag får följa med.

Jag tror att konferensen kommer att innebära många spännande möten och jag tror att det finns mycket vi kan lära av varandra. Jag är nyfiken på konferensen, dess innehåll, på konferensdeltagarna, på Ankara och på Turkiet. Det ska också bli jättekul att få träffa representanter från Barcelonateamet så att vi tillsammans kan planera vidare inför nästa års konferens.

Av en bekant med turkisk bakgrund har jag fått reda på att Ankara inte är någon ”turistort” och det är tydligen få som har vägarna förbi. Kan det betyda att vi får besöka en genuin turkisk stad? Hoppas det. En annan sak som jag hoppas är vi kommer att få uppleva den turkiska maten. Många jag känner har vittnat om att turkisk mat ska vara jättegod.

Hur är vädret i Ankara? Om man läser väderleksrapporterna så verkar temperaturen vara mellan 1-10 grader. Så här års kan det dock finnas snö i Turkiets inland och framför allt nätterna verkar kunna bli kalla.

Avslutningsvis vill jag säga att det är synd att du inte kan följa med, Jennie! Jag kommer att sakna dig.

/Maria

1 kommentar:

  1. Verkligen, det samma! Jag är också nyfiken på maten och tänkte be er rapportera, men ni kan ju få hinna installera er först... Sedan vill jag ha fullständiga kulinariska utläggningar, dag för dag. Ingen hämtpizza! :)

    SvaraRadera